Kuressaare Gümnaasiumi sümboolika – oma TEGU ja oma NÄGU :)

Oma kooli sümboolika väljatöötamisel oleme püüdnud järgida meie kooli visiooni, milleks on VABADUS, ILU ja TÕDE.

VABADUS – iga inimene, iga rahvas tahab olla vaba. Kool ei ole vangla, kus õpetajad peavad valvama ja õpilased peavad kartma. Kool ja siin õppiv noorsugu on sarnane aiale, mida tuleb nii hoolsalt harida, kärpida kui ka vahel vabalt kasvada lasta. KASTA ON VAJA!

ILU – iga õpilase pisemgi püüdlus on ilu ja õpetaja, oskus seda märgata on ilus. Meil kõigil on püüdlus selle poole, et kõik mis on meie ümber oleks kaunis.

TÕDE – Osakar Lutsu raamatus „Kevade“ ütleb elust kibestunud Lible Arnole:„ Ei kannata siin ilmas ükski sunnik välja, kui talle pisut õigust öeldakse. Aga valeta, valeta, vaata siis oled sa mees!“ Valel ei ole püsivust. Aga tõel, mis kantud sallivusest, armastusest ja soovist suunata inimesi õigele teele, on viimselt püsiv ja hindamatu väärtus.

Kooli logo kujutab avatud raamatut, mille lehtede vahelt sirutab kõrgustesse luik. See sümboliseerib eluraamatut. Raamat on avatud selleks, et sellesse kirjutada kauneimaid ridu, millele kool oskust ja jõudu annab – oskust ja jõudu, et lennata oma elulendu nagu valge luik – vabana, ilusana, täis tõde, ustavust ja armastust. (Hannes Nelis 1998)

Kuressaare Gümnaasiumi lõpusõrmusKuressaare Gümnaasiumi lõpusõrmus

Inspireerituna visioonist ja kaunistatuna KG logoga on alates 1994 aastast:

kooli lipp – kooli sümbol, mis koondab inimesi üheks tervikuks, et sammuda üheskoos oma ideaalide suunas.
tekkel ehk vormimüts (sini- must- kuldne) on sümbol, mis näitab selle omaniku seost Kuressaare Gümnaasiumiga.

Tekkel antakse esimest korda üle esimesel koolipäeval või tekliaktusel.

teklimärk – mida saab kanda kaunistusena teklil või mõnel muul mütsil

rinnanõel, lipsunõel, püksirihm – antakse välja väljapaistvate saavutust eest kooli esindamisel

märk „KG Sool“ – „KG Sool“ nime autor Toomas Takkis, ütleb selle asja kohta nii: “See antakse inimesele, kes on koolis töötanud (pidevalt) 25 aastat. See on rinnamärk, millel on kooli logo ja lisaks peal nagu „soolakristallid”.

Idee – õpetaja kui “maa sool”. Antakse kätte 1.septembril või direktori vastuvõtul kevadel”.

vimpel, kruus, pastapliiats, T särgid, helkur – kingitusena külalistele

medalid (kuld, hõbe, pronks) – antakse välja spordivõistlustel

lõpusõrmus – lõpusõrmuseid on koolis kasutatud alates algusaastatest (1978). Algselt oli igal lennul erineva kujundusega sõrmus. Aastal 2001 valmistas firma „Roman Tavast „ meie koolile sõrmuse, mille kujundust kasutame siiamaani. Lõpusõrmused antakse üle sõrmuste aktusel, mis toimub gümnaasiumiaja poole peal nn. Ekvaatoril.

Talaar ja müts – pidulik rõivastus 12. klasssi lõpuaktusel aastast 2001.

Sümboolika kasutamine koolis suurendab ühtsustunnet ja uhkust oma kooli üle. Samuti aitab see silma paista oma konkurentide seas.

Olulist rolli mängib ka see, et sümoolika väljatöötamiseks tuleb haarata sellesse protsessi võimalikult palju inimesi, sest siis muutub idee omaks. Hea näitena võib tuua meie kooli tekli saamisloo, kus terve kool sai valida võimalike variantide vahel. Lõpptulemusega on kõik rahul ning oma kooli mütsi kantakse rõõmu ja uhkusega.

Milliseid häid meeneid võiks meie koolis veel olla?

Oleme püüdnud peaaegu igal aastal täiendada mõne uue meenega meie sümboolikaparki. Ideid selle saamiseks on tulnud nii õpilastelt kui õpetajatelt. Viimasel aastal on populaarsemate ideede hulgas stressipallid ning järjehoidjad.

Igas organisatsioonis leidub andekaid ning loovaid isiksusi. Lihtsalt tuleb need üles leida ning nende ideed koostöös disainifirmadega teostada.

28.02.2011
Ursula Rahnik
Kuressaare Gümnaasiumi personalijuht

Kliendikogemus, Koolisõrmused , , , , , , , , , , ,